2013. szeptember 4., szerda

Sütiklub #3 Almás zabszelet

Sziasztok!

Végre nekem is volt időm sütit sütni a sütiklubba. (nagyon süti) :)




A lényeg, aki még nem hallott volna róla, hogy minden héten szerdán jelentkezünk sós vagy édes süteménnyel, amihez 5 hozzávalót sorsolunk és mindennek szerepelnie kell benne.
Eddig öten vagyunk: Tipegő Zombi, Fiatalos blog, Monde de Fleur, Zitu blogja.


Mivel ugyebár diétázok, ezért a süteményeim is reform jellegűek lesznek. Fehér liszt helyett, zablisztet vagy zabpehelylisztet fogok használni. Cukor helyett pedig eritritet. :) Ezért nem mindig lesznek olyan nyálcsorgatóak a sütik, mint a többieké, illetve a legtöbbször a kollégiumban fogom sütni.

A mostani sütink édes lesz. Az 5 hozzávaló pedig a következő: dió, alma, rumaroma, citrom, lekvár.

Először muffint akartam csinálni, de nem volt sütőporom. :D
Szóval maradt a 'tepsibe beleöntöm' verziónál.

A receptem a tésztához:



  • 200 gr zabpehelyliszt
  • 3 tojás
  • 2 nagy alma lereszelve
  • 3 ek. darált dió
  • 1 citrom héja és leve
  • 2 ek. méz
  • 1 ek. rumaroma
  • 3 ek. eritrit

Már a tésztának is nagyon finom illata volt, tisztára, mint a kókuszgolyó. :)
Szóval a tepsit kikentem vékonyan kókuszolajjal, hogy ne tapadjon le a süti, majd beleöntöttem.
30-35 perc alatt sült készre, közepes lángon.

És a végeredmény:



A tetejére 1-1 ek. diabetikus barack és meggy lekvárt raktam. :)

Nap végére már el is fogyott mind. :) Állagra nagyon jó lett, mert nem nagyon morzsolódik, tehát simán szállítható. Pont jó lesz 10 óraira vagy uzsonnára. 

(Amúgy, most van a zsidó újév, amikor mézes-almás dolgokat szokás enni, hogy édes és kerek legyen az elkövetkezendő év, így pont jól jött ki ez a recept is. :) )



♥ Jó étvágyat! :) ♥


A többi 'cukrász' sütije:

Fiatalos blog
Monde de Fleur Tipegő Zombi

Zitu blogja

6 megjegyzés:

  1. Felkerült a megcsinálandók listájára!!!! :D
    Elhiszem, hogy ez hamar fogy. Így képről is eteti magát!

    VálaszTörlés
  2. Esküszöm egyszer kell majd egy ilyen sütiklubos bloggertali :D Akkor majd gurulunk száz fele :D

    Kérek szépen! :)

    VálaszTörlés
  3. Nem kell szégyenkezni a reformsütik miatt :) Nekem szimpatikus :D Zsidó újévhez hozzátenném, hogy pont most olvasom Rubin Eszter Barhesz című könyvét és nagyon képben vagyok gasztronómia terén :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őt ismerem személyesen is. :) Mivel zsidó vagyok, eléggé ebben a körökben mozgok.

      Törlés
  4. Imádom a zabos sütiket, tuti megcsinálom:)

    VálaszTörlés
  5. Imádom a zabos sütiket, tuti megcsinálom:)

    VálaszTörlés